

Un cop realitzar el llançamant de la pedra, els altres membres de l'equip (sweepers) mitjançant uns raspalls, acompanyen la pedra per a facilitar que avanci o que canvii de direcció però sense tocar-la. Quan s'han fet tots els llançaments, els punts s'atorguen en funció de la proximitat de les pedres a la diana que hi ha marcada al centre del final del passadís. Per exemple: la pedra més propera al centre de la diana, compta 1 punt; si la següent és del mateix equip, compta 2; i així successivament fins que la següent sigui de l'equip contrari. Per aquesta regla, sempre un equip ha d'acabar l'end amb 0. En cas que no hi hagi pedres a la diana el resultat és de 0-0. Un partit normal es juga de 8 a 10 ends o jocs. Al final del partit guanya l'equip que ha assolit més punts,. Si hi ha empat, es decideix el guanyador jugant un end extra. L'equip que guanya un end comença el següent obligatoriament.
El cúrling és un esport caracteritzat per la seva extraordinària caballerositat. Els àrbitres intervenen molt poc durant el desenvolupament dels partits. D'altra banda, existeix una norma tradicional per la qual l'equip guanyador ha de convidar al perdedor a una consumició.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada